Biraz önce televizyonda bir uzman, "uzun yolda 2 saatte bir mola verilmeli" dedi.

Neden bir saat değil, neden 2,5 saat değil, neden yarım saat değil???
2 saati nasıl, neye göre buldunuz?
Molanın verilme süresini doğrudan etkileyen sayısız faktör vardır.
- Geceye - gündüze göre.
- Gence - yaşlıya göre.
- Acemiye - ustaya göre.
- Yolun durumuna göre.
- Yükün durumuna göre.
- İklim şartlarına göre.
- Sürücünün sağlık durumuna göre.
- Sürücülerin psikolojik değişkenliğine göre.
- Yolcuların durumlarına göre.
- Aracın gücü ve yapısına göre...
Bu faktörler daha da artırılabilir.
En geniş bir ifade ile mola verilme süresi, değişen şartların ve ihtiyaçların özelliklerine göre değişiklik gösterir.
- Tuvalet ihtiyacı molayı öne çeker.
- Yorgunluk ve uykusuzluk molayı öne çeker.
- Hastalık - rahatsızlık molayı öne çeker.
- Araçtaki bir değişkenlik molayı öne çeker.
- Olumsuz hava şartları molayı öne çeker.
- Açlık - susuzluk vb. Molayı öne çeker.
Diyeceksiniz ki, otobüslerin mola yerleri önceden belirlenmiş.
Olsun, bu defa araç mola vermeyecek ama, yorulan kaptan mola yerine varmaya ısrar etmeyecek; uyuyan yedek kaptana hostes ile hemen haber gönderecektir.
- Lastiği patlayan aracın molası, anında ve zorunludur.
- Yükü kayan bir kamyonun molası hemendir.
- Yüklü bir kamyonla boş bir kamyonun molası farklıdır.
- Aşk ve heyacanla çalışan sürücü ile, gönülsüz metazori çalışan sürücünün mola verme süresi farklıdır.
Netice olarak, şu kadar saatte bir mola verilir diye emrivaki bir süre koymanın hiç bir mantıklı açıklaması olamaz.
Mola, şartların, ihtyaçların, duyguların vb. sayısız faktörlerin etkileme durumlarına göre verilmelidir.
Zira, önce sağlık, emniyet ve güvenlik gelir. Molanın verilme süresi değil.

Selam, sevgi ve dualarımla.
Yüceler Yüce'sine emanet olalım.
26 Haziran 2026. Saat: 14.30. BUCAK