Venedik

Schengen ülkeleri arasında sınır kapısı olmadığından hangi ülkede seyahate devam ettiğinizi bilemiyorsunuz. Ülke sınırına yaklaştığınızda Avrupa Birliği’nin bayrağının altında hangi ülkedeyseniz onun adı yazılı başka bir işaret yok.

İtalya Gezimiz - 2

Sırbistan, Avrupa’nın önemli kesişim noktalarının üzerinde yer almaktadır. Ancak Karadağ’ın ayrılmasıyla ülkenin denizle olan bağı koptuğu için Deniz Kuvvetlerini satılığa çıkarmıştır. En önemli şehri Belgrad’dır.

İtalya Gezimiz

2018 yılı başından bu güne planlamaya çalıştığımız geziye 28.06.2018 günü saat 07.00 civarında başladık. 5 kişi kendi aracımızla yola revan olduk.

Akça Koca Kültür Platformu’nun Özbekistan Seyahati (6)

Bundan önceki yazımda Buhara’da ki ziyaretlerimizin tamamlanmış olduğunu ve sıranın Özbekistan gezimizin son durağı olanı Taşkent’e geldiğinden bahsetmiştim.

Akça Koca Kültür Platformu’nun Özbekistan Seyahati (5)

Bundan önceki yazımda Buhara da Car Su Pazarını (Dört Yol Pazarı) gezdiğimizden bahsetmiştim.

Akça Koca Kültür Platformu’nun Özbekistan Seyahati (4)

Bundan önceki yazımda 04 Mayıs 2018 Cuma günü Buhara Emir Muzaffer Han Camii’n de Cuma namazı kıldıktan sonra, öğle yemeği için Laziz Hause Milli Evi’ne gittiğimizden bahsetmiştim.

Akça Koca Kültür Platformu’nun Özbekistan Seyahati (3)

Bundan önceki yazımda Semerkant da ki, ziyaretlerimizi tamamladıktan sonra, 03 Mayıs 2018 Perşembe günü saat 21.00 de  Buhara’ya  gitmek üzere hareket ettiğimizden  bahsetmiştim.

Akça Koca Kültür Platformu’nun Özbekistan Seyahati (2)

Bundan önceki yazımızın birinci kısmında, seyahatin birinci günü Emir Timur’un Türbesini ziyaret ettiğimizden bahsetmiştim. Bu ziyarete kaldığımız yerden devam ediyorum.

Akça Koca Kültür Platformu’nun Özbekistan Seyahati (1 )

Akça Koca Kültür Platformu’nun her sene tertip etmiş olduğu yurt dışı seyahatler serisinden olarak bu sene de 01—07 Mayıs 2018 tarihleri arasında Başkan Hasan Uzunhasanoğlu’nun riyasetinde VİZYON TURİZM ile Özbekistan seyahati yapılmıştır.

Fas - Endülüs Gezisi

Fas ın Casablanca, Marakeş, Rabat, Meknes, Fes ve Tanca şehirlerini kapsayan gezimizi Nisan ayında gerçekleştirdik. Afrika kıtasının en kuzeybatı ucundaki bu coğrafya için en uygun zamanları seçmişiz.

Doğu Karadeniz Gezisi - 5

Yolumuz üzerinde Rize ve şirin ilçeleri var. Zamanımız müsaade ettiğince gezerek Ayder Yaylası’na ulaşmayı düşünüyoruz.

Doğu Karadeniz Gezisi - 4

Trabzon’a doğru rotamızı çevirdik. Merkezde Ayasofya Camii ve müzesi ilk ziyaret ettiğimiz yerlerden. İyi dizayn edilmiş, girişte yeterli bir park alanı oluşturulmuş. Binalar ve çevresi temiz ve bakımlı, camii ibadete açık çok sayıda gezeni var.

Doğu Karadeniz Gezisi - 3

Ordu, yeşiliyle hemen dibindeki mavi denizi ile harika bir yer. Ordu’yu daha iyi görmek için teleferikle Boztepe’ye çıkıyoruz. Üzüntülüyüz. İnsanımız teleferiklerin plastik koruma camlarını muhtelif sert cisimlerle çizerek adlarını vs. yazmışlar. Utanıyoruz halimizden.

Necef’te Bir Gece

Necef, Irak’ın dördüncü büyük kentidir. Şii mezhebinin en önemli dini otoriteleri ve makamları burada bulunuyor. Çok sayıda Ayetullah ve dini otorite burada faaliyetlerine devam etmektedir. Şii alimler çoğunlukla Necef’i İran’ın Kum kentinden daha üstün bir kutsal mekan olarak görürler.

Doğu Karadeniz Gezisi - 2

Samsun’a doğru yola koyulduk. Hedefimizde Samsun değil Erfelek barajının yanındaki Tatlıca Şelaleleri. Günün sonuna doğru şelalelere ulaştık. Aman yarabbi herkes orada panayır yeri gibi yer gök araç ve insan.

Doğu Karadeniz Gezisi - 1

Uzun zamandır gitmeyi düşündüğüm, benim için eksiklik olarak gördüğüm Doğu Karadeniz gezisine nihayet karar verdik.

Kayravan İslam Medeniyetinin Canlı Bir Misalı

Kayravan, Kuzey Afrika halkının kalbini İslama açmasının sembolüdür. Ukba B. Nafi, bu şehri kurdu. Kent; Avasım veya Ribat olarak bilinen ilk Müslüman kentlerin en çarpıcı ve güzel örneklerinden birisidir.

Şanlıurfa: Kültür ve Sosyal Hayat

İki sene Şanlıurfa merkezde yaşamış ve halkla iş haricinde fazla ilişki kurmamış birisi olarak bu konudaki bilgilerimin güvenilirliği zayıf olduğunu itiraf etmeliyim.

Şanlıurfa: Nasıl Gezmeli?

Şanlıurfa, İstanbul’a yaklaşık 1.300 km, özel araçla 17-19 saat sürüyor. Yollar çoğunlukla otoban, fakat çok yoruyor. 7-10 gün kalmak ve arada Gaziantep, Hatay, Kapadokya vb. yerleri görmek isterseniz, molalarla gezerek gidilebilir. Bence çok güzel olur.

Tunus’un Kasabası

Kasaba, Tunus şehrinde tarihi çarşıların, medreselerin, camilerin ve sarayların bulunduğu kent merkezinin adıdır. Bölgede aynı zamanda Kasaba caddesi olarak bilinen bir çarşı da bulunuyor.