Erzincan – Tunceli – Erzurum ve Kars Gezisini tamamladık…

Erzincan – Tunceli – Erzurum ve Kars Gezisi; 8 Haziran 2023  Perşembe günü sabah saat; 04.35’de  İzmit’te başlayan Erzincan – Tunceli- Erzurum ve Kars Turumuz şükürler olsun ki  13 Haziran Salı  günü sabahı İzmit’te saat;  02.00 sularında  sağlık ve huzur içinde tamamlandı.

Erzurum'a Gidiyoruz

Kars'ı gezip gördükten sonra doğunun kapısı olan Erzurum'a trenle gideceğiz. Özellikle Sivas Kars arasındaki demir yolu hattının farklı görsel zenginlikler yaşattığı bilinir. Biz de Doğu Ekspresi'yle Kars’tan Erzurum’a giderek bunu göreceğiz. Bu hat 1899 da Ruslar tarafından yapılmıştır. Yine Ruslar tarafından yapılan Kars garına geliyoruz.

Serhat Şehrimiz Kars’ı Gördünüz mü?

Kars şehrimiz, doğudaki sınır şehrimiz olup Anadolu'nun kilidi sayılır. 93 harbi de denen 1876/77’deki savaş sonrası Rusların hakimiyetine geçmiş 1918 de yeniden Osmanlı Türk devletinin olmuştur. Bu yıllarda kurulan Güneybatı Kafkas Cumhuriyetine baş şehirlik yapmıştır. Türkiye Cumhuriyeti’nin kurulması ile sınır şehrimiz vasfı ile 36 plaka no’lu ilimizdir. Binli yıllardaki Ermeni Gürcü Bagrat Krallığının başşehridir. Bu baş şehirlik yapmışlığı oraya tarihi bir zenginlik katar.

Yunanistan İzlenimleri (3)

Kayalar, şirin ve sesiz bir kasabaydı. Kısa bir gezintiden sonra aracımıza bindik ve yola koyulduk. Bu arada Marya’yı bizimle yemek yemesi için davet ettik. O da kendi arabasıyla Alaattin Bey ve eşini yanına alarak bize dahil oldu. Anatolika köyünden geçip Uçarlar köyüne geldik. Burada Türkçe bilen biri olduğunu söylediler ama aramamıza rağmen o şahsı bulamadık. Köyde küçük bir eczane ve okul vardı. Etraf sessiz ve bakımlıydı.

Yunanistan İzlenimleri (2)

Türkiye’den her sabah Selanik’e kalkan THY’na ait bir uçağın TK 1981 uçuş kodu ile havalandığını öğrenince bayağı gururlandık.

Yunanistan İzlenimleri (1)

Yunanistan’ın ABD’nin hibe ettiği zırhlı araçları adalara sevk etmesi Ankara-Atina hattındaki gerilimi artırdı. ERVAK Başkanı Erdal Güzel, gündemden düşmeyen toprakları Pusula okurları için kaleme aldı.

Gezilip Görülecek Şehirlerimizden Edirne

Edirne ülkemizin kuzeybat ı köşesindedir. Yunanistan - Bulgaristan sınırımızdaki bu şehrimiz 1361'de fethedilmiş ve Osmanlı Devletimize 1365-1453 yılları arasında başkentlik yapmıştır. Romalılar devrinde de, ipek yolu üzerinde olması sebebiyle önemli bir yerleşim yeri olan bu bölge, 1361 yılında 1. Murat döneminde, Osmanlı topraklarına katılmış ve Bursa'dan sonra 100 yıl kadar süre ile başşehir olmuştur.

Koronavirüslü Günlerde Seyahat

Tamı tamına 6 aydır Covit 19 salgını nedeniyle evden çıkmıyordum 65 yaş üzeri alınan tedbirler çerçevesinde. Hiç bir dönemde bu kadar çok kitap okuduğum, yazı yazdığım, eş dost ile telefonla görüntülü ve görüntüsüz konuşma yaptığımı hatırlamıyorum.

Ermenistan İzlenimleri

3 BÖLÜM Ağrı Dağı’nın Ermeniler için kutsal bir anlam ifade ettiğini her ortamda duyuyorduk. Bir saatlik yolculuktan sonra Garni’ye geldik. Burası bağlık, bahçelik ve turistik bir yerdi. Aracımızı yemek yiyeceğimiz restoranın parkında bırakıp yürürken karşı tarafta meyve satan bir bayan gördük. Ne sattığına baktığımızda bayan bize ekmeğe benzeyen bir yiyecek ikram etti. Sorduğumuzda bunun kete olduğunu anladık ve Ermenilerin keteye Gata dediklerini de öğrenmiş olduk.

Dostumuz Samvel, bekleme sürecinde telefonla her gelişmeden haberdar oldu ve Gümrü girişinde flaşörleri yanan bir aracın bizi beklediğini söyleyip bir aksilik durumunda telefonunun açık olduğunu hatırlattı.

Sovyet Rusya’nın dünyaya korku saldığı yıllarda en merak ettiğimiz konu Demirperde’nin arkasıydı.

Selanik ve Kavala Seyahati (2)

Bundan önceki yazımda 30 Kasım Cumartesi günü Selanik’in gezilebilecek yerlerini gezdikten sonra saat 17.oo ye doğru kalacağımız Cabsis Hotele geldiğimizden bahsetmiştim. Gezi programına göre akşam saat 19.oo’da Yunanlıların meşhur tavernalarından birisine gitmemiz icap ediyordu.  Nitekim otelde biraz dinlendikten sonra Saat 19.oo’a doğru yürüyüş mesafesinde bulunan tavernaya hep beraber gittik. Buraya gelmeden önce ben tavernayı hayalimde daha başka bir şekilde tahayyül ediyordum. Tavernayı görünce hayretimi mucip oldu. Zira, hiç bir hususiyeti olmayan sıradan bir lokanta görünümündeydi. Tek özelliği canlı müzik olmasıydı. Geldiğimiz sokak tamamen tavernalar ile dolu idi. Hani bizde barlar sokağı denen yerler vardır ya, işte onun gibi bir yer.

Selanik ve Kavala Seyahati (1)

Türkiye Eğitim Sen Sendikası (T.E.S.)  Kocaeli Şube Başkanlığı tarafından, 29 Kasım – 01 Aralık 2019 tarihleri arasında tertip edilen Selanik – Kavala seyahatine iştirak etme imkanım oldu. Sendikanın yapmış olduğu gezi programına göre 29 Kasım 2019 Cuma günü Saat 22.oo de İzmit Eski Perşembe Pazarı’nın bulunduğu yerden hareket etmemiz icap ediyordu.

Atina

Atina, Yunanistan’ın başkenti. Otelimize yerleştikten sonra Akropolis’in eteklerinde kurulu  Hephaistosu gezmek üzere yola koyulduk. Bu antik şehri gezmek için öncelikle Monastiraki Meydanına gitmeniz gerekiyor.

Napoli

Roma’dan ayrıldıktan sonra Napoli’deki otelimize yerleştik. Yol yorgunluğunu gidererek kahvaltıdan sonra Pompei’ye doğru hareketlendik. Aracımızı uygun bir parka teslim ettikten sonra biletimizi alarak bana göre lanetlenmiş kente girdik.

Roma

Roma: Floransa’nın tarihi atmosferinden ayrıldıktan sonra bir çok tarihe başkentlik yapmış Roma’dayız. Otelimize yerleştikten sonra zamanımızı değerlendirmek adına öncelikle İtalya’nın merkezinde yer alan Katolikliğin merkezi Vatikan Ülkesine gidelim dedik.

Floransa

Floransa’ya vardığımızda güneş şehir üzerindeki mesaisini bitirmeye hazırlanıyordu. Otelimize yerleşip gün batımını izlemek üzere Floransa’nın hakim bir tepesi olan ‘ Piazzale Michelangelo ‘ ‘Seyir Tepesi’ ne gidiyoruz. Günün bu saatinde güneş  her biri mimarinin eşsiz bir örneği olan yapıların, kubbelerin, kulelerin üzerinde elini gezdirdikçe şehir her bir an izleyene bambaşka bir zevkler tattırıyor.

Pisa

Pisa Toskana bölgesinde yer alan Floransa’nın küçük bir yerleşim yeri.

Como Gölü

Otelimizde geceledikten sonra Milano’daki ikinci günümüzde güzergahımız Como gölü. Haritadan baktığımızda oldukça büyük olan Como Gölü’nü gezmeye Como şehrinden başladık.

Milano

Milano’ya rahat bir yolculuktan sonra saat 15.30 civarında otelimize yerleşmek üzere vardık. Milano büyük bir kültürel mirasa sahip  İtalya ’nın 2. büyük şehridir. Tarihi, doğası ve moda merkezi olması nedeni ile yerli ve yabancı birçok turistin tercih ettiği  Milano, gezilecek yerler  bakımından ziyaretçilerine bonkör davranıyor.